Vecka 39 - DCA, contentplan och uppdateringar

Jag går in i den här veckan med en positiv känsla. Roliga saker är på gång. Framförallt så njuter jag av att äntligen ta mig tid att utveckla mitt eget företagande. Som en del av det tänkte jag testa att börja med en sådan här måndagsblogg då jag går igenom vad som kommer att hända under veckan.

I fredags kväll fick jag äntligen in ett business case som jag har kämpat lite för länge med. Ingen stor grej egentligen men ibland liksom fastnar man bara. Det skulle dessutom översättas och jag är inte helt van vid att slänga mig med ord som markdata och detaljplaner på engelska. Till slut fick jag bara lov att säga till mig själv: Good enough och klicka på skicka.

I helgen har jag kastat mig över introduktionsmaterialet i Amy Porterfields Digital Course Academy (DCA). Det är så roligt att äntligen vara på gång! Jag är faktiskt utbildad lärare och jag trivs så bra med att få inspirera och lära ut. Sedan länge har jag haft en plan för att börja med digitala utbildningar och nu har jag äntligen kickat igång det arbetet.

Dagen idag började med att jag gjorde några uppdateringar för Stiftelsen Maria Pihls minne och nätverket Victory. Nu är rätt datum och information om nästa träff uppe. Ser fram emot 4 december, de två första träffarna har varit så lyckade.

Övriga planer för veckan är att: 

  • Få igång Google analytics och sätta upp de rapporter jag behöver
  • Bokföring och lön
  • Fler uppdateringar på mariapihlsminne.se
  • Återträff med Next step business school
  • Digital Course Academy – Module 1 (yay!)
  • Kicka igång min egen contentplan

Veckan avslutas med ett spännande möte, vi får se vad det kan leda till.  Plus lunch med en kär vän. Det här blir en bra vecka – full fart, nu kör vi!

När jag såg upp från datorn efter att ha klickat på sänd i fredags kväll, såg det ut så här utanför mitt fönster. Fint avslut på veckan.

Föregående
Föregående

Använda gratisversionen eller betala?

Nästa
Nästa

Använd timer och pomodorotekniken för att sluta skjuta upp jobb